Alla inlägg under februari 2013

Av Banan Kaka - 24 februari 2013 13:11

Hej alla Homo sapiens sapiens och homosexuella, som det heter.


Det känns som om det är dags att informera er kära läsare om något mycket viktigt som har hänt.

Denna händelse har förändrat mitt liv och mina KATTERS. Den kommer även att förändra erat liv när ni får reda på det.


Igår skulle jag  mata den gula katten på vinden med lite köttfärs som jag köpte på ica nära. När den gula randiga katten smaskat i sig färsen och jag skulle gå tillbaka till köket för att diska plastförpackningen så kunde jag inte hitta den. Jag letade runt på vinden och mitt i mitt letande kände jag hur något trillade ner i mitt huvud med en dov duns.  Jag föll med huvudet före mot golvet.

Jag var utslagen i över en timme efter slaget och när jag vaknade upp var jag täckt med katter och jag hade en förfärlig huvudvärk. Men det jag fick se sedan var värt allt besvär...


Jag hade hittat mina löständer.

Kärlek,

Ingrid

Av Banan Kaka - 16 februari 2013 13:24

Hej alla bloggläsare! Sitter hemma hos Ulla och hennes barn Elof och hans släckt är på besök, han fyller 75 idag. Grattis Elof.

Vi lyssnar på modern festmusik via youtbue och "råckar låss".


Underlig musik undomarna lyssnar på nu för tiden. Han som sjunger låter ju som en flicka med en besvärlig förskylning.

 

Ha en trevlig Lördag, kära vänner och dödsfiender.

Ingrid

 

Av Banan Kaka - 9 februari 2013 15:05

"Cha cha bloggen" som man säger nu för tiden. Under året som gått har kommunen tydligen byggt ett helt nytt bibliotek till byhålan. Besökte det igår för att lämna tillbaka en bok som jag lånat, Borta med vinden. Jag lånade den för si sådär 73 år sedan, men det får de ta. Det viktiga är ju att de fick tillbaka den.

Nu ska jag släcka branden på spisen, försökte steka plättar , men det gick tydligen inte så bra.


Med vänlig hälsning

Ingrid



Presentation


Detta är en mycket seriös blogg. Vi som skriver heter Ingriiiiid å Ula. Vi jillar katter å äta banankaka.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem e koolast?
 Ula
 Ingriiid
 KATTER

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards