Alla inlägg under november 2012

Av Banan Kaka - 21 november 2012 14:20

Nyss fick vi en fråga från en flicka som kallade sig för lilla-jag som undrade om vi kunde trycka på följ-blogg knappen på hennes blogg. Hon visste nämerligen inte om den fungerade. Men jag kunde tyvärr inte riskera att gå in på hennes blogg och göra detta. Jag vet ju inte om länken till den fungerade.

Här en bild på mig från 1953 när jag var i afrika. Det var då jag träffade den store, gule, randige katten jag har på vinden(katt nr. 53) Han är såååå gullig! Han ler så fint med sina bruna vassa tänder.

 

Nu ska jag mata katterna med korv på burk. Bullens pilsnerkorv heter den, den brukar jag ge till katterna.


Med vänliga hälsningar, Ingrid

Av Banan Kaka - 18 november 2012 19:20

Det verkar som om ula har skrivit mycket på bloggen medans jag var o öppnade dörra. Det var en unge som vilje sälja kakor. Jag ville inte ha några kakor. Jag nöjer mig med katt mat. Men jag skulle köpa några åt ula, hon fyller 124 snart. Jag gick in i köket för att hämta pengar men när jag kom ut igen var unge borta. Hunden stod där och log. Det verkligen glittrade i hanns gula ögon av glädje, han var lite kletig runt munnen, han måste fått smaka litet kakor av ungen. Så nu är han väl mätt och go. Ula har somnat brevid tvn nu. Hon ligger på golvet och  katterna är där och nosar. De gillar Ula tror jag.

 

MVH Ingriiid

Av Banan Kaka - 18 november 2012 19:16

Hej då bloggen! Fast jag vet inte hur man tar bort den så den får va kvar.... Kanske.




Mvh ULA

Av Banan Kaka - 18 november 2012 19:13

Jag hittar inte datorn så vi måste lägga ner bloggen  




MVH Ula

TV

Av Banan Kaka - 18 november 2012 19:10

Nu hittade jag "start knappen"!   

 

 

 

 

MVH Ula

TV

Av Banan Kaka - 18 november 2012 19:09

Jag får inte igång TV:n! Vad gör man?





MVH ULA

TV

Av Banan Kaka - 18 november 2012 19:05

Nu ska jag kola på min nya tjock TV.

Det är en färg TV!  

Jag tyckte den gula gubben va bra för jag tycker om glass. MMM.......

 

 

 

MVH Ula

Av Banan Kaka - 18 november 2012 18:48

Hej jag heter Ingriiid. Detta är första gången som jag sätter mina skrynkliga fingrar på ett sådant här knapp-bord. Jag gillar katter och jag bor ensam i ett hus i småland med mina 238 katter. Jag har en grå stor hund i min trädgård, han brukar leka med barnen som hälsar på och även med katterna. De har sååå roligt! Ibland brukar hunden bli så glad att han ler och ibland får han presenter av barna, en keps eller jacka eller så. Jag gillar katter. Jag har 238 katter. Mitt barnbarn är en BRANDMAN ska du veta! Han heter jens.

 

Min fina katt. Ser du hur han ler sååååå fint!

 

Nu måste jag gå, för det knackar på dörra! Det kanske är märta från polisen. Hon anser att jag inte borde ha kvar min hagelbössa. Fast den är ju väldigt praktisk tycker jag.

 

MVH Ingrid

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Detta är en mycket seriös blogg. Vi som skriver heter Ingriiiiid å Ula. Vi jillar katter å äta banankaka.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem e koolast?
 Ula
 Ingriiid
 KATTER

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards